Hallon – Mobilabonnemang enkelt och billigt

Hallon är en relativt ny mobiloperatör som startade 2013 och ägs av Tre 3 och använder därför deras nät.
De har som fokus att vara enkelt och billigt, utan bindningstider, fakturor och krångel.

Vårt betyg för Hallon

7.6 Total Score
Riktigt bra priser och erbjudanden

Hallon har bland de bästa priserna och hastigheterna i Sverige.

Pris
8.5
Avtal
8.5
Täckning
6
Användarvänlighet
8.5
Kundtjänst
6.5
PROS
  • Ingen bindningstid
  • Ingen uppsägningstid
  • Täckning som når 98.5% av Sveriges befolkning
  • Alltid obegränsade sms
  • 50Kr/Månad rabatt om du är student eller 55+
  • Samma surf i hela EU som hemma
CONS
  • Täckning kan vara opålitlig på landsbygden
  • Ingen APP

Hallon har mycket bra priser

Hallon konkurrerar hårt med de äldre jättarna tack vare sina fantastiska priser och bra erbjudanden.
Utöver de redan bra priser erbjuder de 50kr billigare per månad för studenter och alla som är 55+. Samt 50% billigare de första 3 månaderna för alla.

Bra avtal hos Hallon

Hos hallon behöver du inte oroa dig och krångla med bindingstider, uppsägningstider eller fakturor.
Du betalar enkelt abonnemanget på samma sätt du betalar Spotify eller liknande tjänster.
Testa abonnemang ett tag och se om du är nöjd, är du missnöjd kan du lätt byta till någon annan operatör.

Bra täckning med snabba hastigheter

Moderbolaget har spenderat miljarder på att förbättra och utveckla sitt nät. Som nu kan skryta med den snabbaste mobil surf hastigheten i landet.
Täckningen är nu mycket bättre än den vart tidigare i detta när och ska nu täcka 98.5% av Sveriges befolkning.
Värt att tänka på är dock att den är mindre pålitlig i delar av landsbygd och vildmark. Så vet du med dig att du kommer spendera mycket tid i såna områden är det bättre att välja en annan operatör.

Just nu jobbar de på att uppgradera till 4G+, vilket kommer ge ännu snabbare hastigheter för surf.

På moderbolaget 3 Tres täckningskarta kan du lätt granska deras täckning.
Vi rekommenderar att du granskar täckningskartan och ser till att det är bra täckning där du vet med dig att du kommer vistas mycket.
Detta så du inte blir missnöjd om det inte fungerar som du tänkt dig efter att du beställt.

Se täckningskarta här

Hallons kundtjänst

Hallon har inte fysiska butiker så support får du via deras hemsida genom chat eller email.

På hemsidan under “Jag vill ha hjälp” finns en chatt där du kan chatta direkt med supportpersonal. Samt ett arkiv med vanliga frågor du kan söka i för att snabbt hitta hjälp med vanliga problem. De erbjuder också hjälp över email om du föredrar det eller om chatten är stängd.

Mina sidor, hantera abonnemanget själv

Loggar du in på Mina Sidor hittar du information om ditt abonnemang och dina betalningar. Samt hur mycket du förbrukat av din surf, dina samtal och sms.
Du kan även ändra vilket abonnemang du vill ha om du vill enkelt byta till mer surf till exempel.
Där kan du även köpa till mer surf om du behöver extra samt ändra ditt mobilsvar och ställa in en gräns på hur mycket abonnemanget får förbruka.

På mina sidor kan du också spärra och beställa nytt SIM-kort om du skulle tappa bort det och se din Pin och PUK kod.

De har tyvärr ingen APP än så allt detta måste göras genom hemsidan.

Teckna abonnemang hos Hallon

Det är lätt att föra över ditt gamla nummer till Hallon när du tecknar nytt abonnemang.
Betalningar sker på samma sätt som du betalar för Spotify och liknande tjänster, så du slipper fakturor och krångel.

Hallon har rabatt på abonnemang för ungdomar och studenter

Är du mellan student eller över 55 år så får du 50kr rabatt per månad på dit abonnemang hos Hallon.

Login/Register access is temporary disabled